piatok, 3. januára 2014

SOS diéta

Päťdňová diéta zbaví vaše telo prebytočnej vody a vypuklého bruška, vďaka upravenému jedálnemu lístku sa zbavíte približne troch kíl. Žiadne jedlo nevynechávajte a nenahrádzajte iným, inak budete na úspech čakať márne.
Začnite čajom: Po prebudení, približne pol hodiny pred raňajkami, vypite 3 dcl studeného zeleného čaju so šťavou z polovice citróna alebo z grapefruitu. Čaj si pripravte už večer, aby ste ho mali hneď ráno poruke.
1. deň
Raňajky: šalát z čerstvého ovocia, posypaný lyžicou nasekaných orechov
Desiata: nízkotučný biely jogurt s lyžičkou mletej škorice
Obed: kurací steak, dusený kel
Olovrant: väčší kaleráb
Večera: syr cottage posypaný troškou mletých čili papričiek, paradajky
2. deň
Raňajky: polovica medového alebo žltého melóna
Desiata: kokteil z nízkotučného acidofilného mlieka a jednej nektarinky
Obed: omeleta so šampiňónmi a s hráškom, zeleninový šalát
Olovrant: 60 g nízkotučného tvrdého syra, paprika
Večera: malá konzerva tuniaka vo vlastnej šťave, dusená zelena fazuľka
3. deň
Raňajky: grahamový rožok, pohár nízkotučného acidofilného mlieka alebo kefíru
Desiata: polovica medového alebo žltého melóna
Obed: šalát z bezvaječných cestovín s čerstvou zeleninou
Olovrant: nízkotučný biely jogurt s lyžicou ovsených vločiek
Večera: 60 g kvalitnej chudej šunky, paradajka a paprika
4. deň
Raňajky: praženica z dvoch vajec a jednej zelenej papriky
Desiata: pohár nízkotučného acidofilného mlieka alebo kefíru
Obed: pečená ryba, listový šalát
Olovrant: biela reďkovka alebo kaleráb
Večera: paradajková polievka so štipkou mletých čili papričiek, nízkotučný tvrdý syr
5. deň
Raňajky: nízkotučný biely jogurt s lyžičkou mletej škorice
Desiata: grahamový rožok, zeleninová alebo paradajková šťava
Obed: celozrnná bageta s troškou masla, chudou šunkou, paradajkou a listovým šalátom
Olovrant: pohár nízkotučného acidofilného mlieka
Večera: dve vajcia natvrdo, dusený hrášok
Pridajte pohyb: Začnite sa viac hýbať. Nemusíte ísť hneď do psilňovne, ale doprajte si aspoň dlhšie prechádzky, robte si výlety na bicykli, zaskáčte si na švihadle.

pondelok, 11. novembra 2013

Vyhraj nad celulitídou

Nikoho nepriťahuje škaredá pomarančová koža. Uspej v boji proti tejto nepríťažlivej spoločníčke!
Pitný režim:
Pri boji s celulitídou je veľmi dôležité to, aby ste nezabudli na pitný režim. Tekutiny v tele napomáhajú lepšiemu metabolizmu a vylučovaniu nežiaducich látok. Ich zadržiavanie spôsobuje problémy s váhou a to má za následok pomarančový efekt na stehnách či zadku. Pitný režim však v žiadnom prípade nezahŕňa sladké malinovky. Najlepšou voľbou je čistá voda, ktorú môžete občas vymeniť za ovocnú šťavu alebo nesladený čaj.
Zmena v jedálničku: 
Nemôžete vo veľkom konzumovať čokolády a hranolky a čakať, že celulitída zmizne! Jedzte namiesto sladkostí viac ovocia. Zelenina je plná vitamínu C, ktorý telo potrebuje pri tvorbe kolagénu. Pri jeho nedostatku koža stráca elasticitu a to prispieva k tvorbe tukových buniek. Preto si každodenne k jedlu pridajte zeleninu a plnotučné potraviny nahraďte nízkotučnými. Na chlieb si natierajte tenšiu vrstvu masla a nepreháňaj to so syrmi. Jedzte viac strukovín a bielu múku a nahradiť tmavou či špaldovou.
Lymfatický systém:
Celulitída je symptómom zníženia funkcie lymfatického systému, ktorý očisťuje telo. Ako s tým bojovať? Začnite s jogou! Práve toto cvičenie znova naštartuje váš lymfatický systém  pomôže odplavovať toxíny.
Pohyb:
Akýkoľvek pohyb sa počíta. Momentálne je najlepšie, ak oprášite korčule či bicykel. Počasie je na tvojej strane! Cvičiť však môžeš aj doma, stačí ak budeš pravidelne - aj pred televízorom unožovať alebo cvičiť drepy.  

piatok, 10. mája 2013

Detoxikačná diéta

O týždeň budete ľahšia o tri kilá a o toxíny, ktoré nezdravé jedlá a stres zanechali vo vašich črevách.
Prvý deň:
Raňajky - Dva plátky knackebrotu, dva plátky hydinovej šunky s minimálnym obsahom soli a vody, polovicu uhorky a jednu papriku.
Desiata - Väčšie jablko a deve mrkvy.
Obed - Čistý zeleninový vývar. Šalát zo 100 g čerstvého špenátu, 100 g spareného mrazeného hrášku a 100 g kozieho syra, s kvapkou olivového oleja s tromi vlašskými orechmi.
Olovrant - Cottage syr s bylinkami.
Večera - 200 g varených zemiakov a vajíčko natvrdo zalejte probiotickým jogurtom a zajedajte tromi stopkami zeleru.
Druhý deň:
Raňajky - 100 g ovsených vločiek sparte, ochuťte lyžičkou medu a banánom.
Desiata - Nízkotučné acidofilné mlieko a kornspitz.
Obed - Paradajková polievka s ryžou 180 g naturálnej ryže so 100 g dusenej zeleniny a čerstvými výhonkami reďkvičky.
Olovrant - Päť plátkov nízkotučného syra a jeden menší kaleráb.
Večera - 120 g kuracích pŕs upečených na panvici nasucho, zasypaných lístovým šalátom, poliatych lyžicou panenského oleja a zasypávaných sezamom.
Tretí deň:
Raňajky - 100 g nízkotučného tvarohu s bylinkami a dve stopky zeleru.
Desiata - Plátok sezamového knackebrotu s lyžičkou medu.
Obed - Šalát z trhaných listov, jednej papriky, jednej paradajky a 200 g lososa na grile.
Olovrant - Pomaranč a polovicu grapefruitu.
Večera - Porcia celozrnných cestovín s tvarohom, sušenými slivkami a orechmi.
Štvrtý deň:
Raňajky - Nízkotučný ovocný jogurt s lyžicou ovsených a sušených hrozienok.
Desiata - Strúhaná mrkva s lyžicou hrozienok, ktoré ste predtým namočili do jablkového džúsu.
Obed - Cícerová polievka bez zápražky. Dve paradajky, vajce natvrdo a konzerva tuniaka vo vlastnej šťave. 
Olovrant - Biele acidofilné mlieko a plátok celozrnného chlebíka.
Večera - Pšenová kaša s dusenou zeleninou a tofu syrom - porcia spolu asi 300 g.
Piaty deň:
Raňajky - Dva plátky knackebrotu s nízkotučným tvrdým syrom a plátkami dvoch paradajok.
Desiata - Ananás.
Obed - Zeleninová polievka so zeleninou, ale bez cestovín. Mozzarela, paradajky, bazalka a omeleta z dvoch vajec pripravená na teflónovej panvici bez oleja.
Olovrant - Nízkotučný jogurt so pšeničnými otrubami.
Večera - 150 g klíčkov mungo fazule, biely jogurt a plátok celozrnného chleba.
Šiesty deň:
Raňajky - 150 g ovsenej kaše s medom a orechmi.
Desiata - Tri plátky šunky a dve stopky zelera.
Obed - Mäsový vývar bez mäsa, zeleniny a cestovín, 150 g duseného morčacieho mäsa s tymianom a mrkvovým šalátom.
Olovrant - Cottage syr s lyžičkou čili, medu. 
Večera - Paprika, paradajka a 100 g vareného cíceru, prípadne konzervovaného, ale dobre umytého.
Siedmy deň:
Raňajky - Grahamový rožok so sójovou nátierkou alebo panenským olejom a listovým šalátom. 
Desiata - Jablko a 50 g kvasnicovej nátierky.
Obed - Brokolicová polievka bez zápražky, 150 g hovädzieho steaku a listový špenát.
Olovrant - Nízkotučný ovocný jogurt s mandľami.
Večera - 150 g zemiakov pečených na sucho, ochutených tvarohom s bielym jogurtom a kôprom.
Ak vás prepadne hlad, zažeňte ho chrúmaním kéhokoľvek listového šalátu, stopkového zeleru či klíčkami mungo fazule. Bez obavy o postavu a s prihliadnutím na vitamíny, ktoré vám dodajú, sa budete cítiť skvelo.   

streda, 20. marca 2013

Na vytvarované plecia

Ak ste ohybná, môžete si trúfnuť aj na mostík cez fitloptu! Bok a chrbát položte na fitloptu, dlane a chodidlá zostávajú na podložke. Striedavo sa rolujte na fitlopte dopredu a dozadu, ab ste váhu tela prenášli raz na ruky a raz na chodidlá. Zopakujte 5 - krát.
 

Na vnútornú stranu stehien

Posaďte sa na fitloptu a vystrite chrbát. Kolená pokrčte v 90 - stupňovom uhle a menšiu loptu zakliesnite medzi ne. Pomaly ju stlačte, držte pozíciu tri sekundy a uvoľnite. Zopakujte 10 - krát v dvoch sériách.
 

Na štíhle stehná

Ľahnite si na brucho a oprite sa o lakte. Menšiu loptu zakliesnite medzi chodidlá a pokrčte kolená. Napnite sedacie svaly a vnútornú stranu stehien, loptu zároveň stlačte pätami. V tejto pozícii zotrvajte 3 sekundy, potom uvoľnite a vystrite nohy na zem. Zopakujte 10-krát v 2 sériách.
 

Trápi vás zápal?

Gynekologické zápaly majú v súčastnosti stúpajúcu tendenciu a neliečené môžu spôsobiť množstvo dlhodobých zdravotných ťažkostí, v podobe výtoku, chronických bolestí, bolestivej menštruácie, bolestí pri pohlavnom styku, zrastov až po poruchy plodnosti. Zápal sa môže šíriť vzostupnou cestou pri poruche prirodzených ochranných mechanizmov organizmu, keď infekcia preniká z pošvy ku krčku maternice, cez dutinu maternice až k vajcovodom; alebo zostupnou cestou, krvnou či lymfatickou, zo zápalových ložísk zo susedných orgánov. Podľa priebehu zápalu rozlišujeme akútne zápaly, ktoré sú rýchlo prebiehajúce; subakútne patria k miernejším zápalom a chronické, ktoré sú dlhodobejšie. Gynekológovia však upozorňujú, ž mnohé ženy nepovažujú príznaky akútneho zápalu za dostatočný dôvod na návštevu lekára a akútny zápal, ktorý je ľahko diagnostikovateľný a liečiteľný predchádza do zápalu chronického, kde to už s liečbou také jednoduché nemusí byť. Jednoduchý, ale neliečený zápal v pošve sa môže rozšíriť aj na vnútorné pohlavné orgány a spôsobiť zápaly maternice, jej krčka alebo výstelky, zápaly vaječníkov a vajíčkovodov. Ich príznakmi sú hnisavý výtok, bolesti v podbrušku a nevoľnosti, prípadne krvácanie mimo menštruačného cyklu. 

utorok, 19. marca 2013

Čo zápaly najčastejšie spôsobuje

Najčastejšími typmi zápalu v gynekologických ordináciách sú mykotické zápaly, konkrétne kvasinková mykóza ktorej pôvodcom je telu vlastná baktéria Candida albicans. Pri zmene ph v pošve sa však premnoží. Najviac mykotických nákaz je zaznamenávaných pri užívaní hormonálnych estrogénnych preparátov a v období tehotnosti. Mykotický zápal spôsobený kvasinkami postihuje vonkajší genitál a pošvu a prejavuje sa svrbením, pálením, štípaním a výtokom tvarohovej konzistencie. 
Bakteriálne zápaly si vyžadujú kultivačné vyšetrenie s určením pôvodcu a konkrétnou liečbou. Pri tejto forme zápalu sú najčastejšími príznakmi svrbenie, začervenanie a opuchy sliznice, so zvýšenou citlivosťou na dotyk. Bakteriálneho pôvodcu majú aj tzv. furunkuly, zápaly vlasových vačkov na vonkajších rodidlách, pri ktorých môže zápal preniknúť do hlbších štruktúr podkožia a vytvárať bolestivé a červené zdureniny, na povrchu s hnisavým vrcholom. 
Do skupiny vírusových zápalov patria k najčastejším ochoreniam kondylómy spôsobené papilomavírusmi HPV. Ide o nebolestivé bradavičnaté výrastky. Papilomavírusové infekcie patria k sexuálne prenosným vírusovým ochoreniam. Zvýšený výskyt zaznamenávajú aj herpes vírusy, opary, ktoré sa prejavujú svrbiacim začervenaním, bolesťou, vznikom pľuzgierikov, po prasknutí ktorých sa pridáva druhotná bakteriálna infekcia.  

Zápaly si nevyberajú

Nepríjemné zápaly môžu postihnúť akúkoľvek časť ženských orgánov. Pri gynekologickom zápale vonkajších pohlavných orgánov spôsobených bakteriálnou alebo kvasinkovou infekciou prichádza k narušeniu rovnováhy mikrobiálnej flóry, ktoré sa prejavuje svrbením, začervenaním a pálením. K ochoreniam vonkajších orgánv patrí napríklad vírusový herpes, kondylómy HPV, zápal Bartholinskej žľazy, zápal folikulov. K zápalom vonkajších pohlavných orgánov patrí aj zriedkavý zápal vonkajších pohlavných orgánov, vulvitída, ktorá postihuje najmä ženy vo vyššom veku. Najčastejšie sa však spája so zápalom pošvy, kedy hovoríme o vulvovaginitíde. 
K zápalom vnútorných pohlavných orgánov patria zápal pošvy, zápal vaječníkov a vajíčkovodov a zápal maternice. 
Zápal pošvy je jedným z najčastejšie sa vyskytujúcich ochorení u sexuálne aktívnych žien. Premnoženie choroboplodných organizmov v pošvovom prostredí brzdí činnosť mliečnych baktérií Lactobacillus vaginalis, ktoré produkciou kyseliny mliečnej vytvárajú prostredie s priaznivým ochranným mechanizmom. Narušenie rovnováhy ekosystému vedie k vzniku zápalu, ktorý sa prejavuje výtokom, pálením, svrbením, niekedy zápachom a častejším nutkaním na močenie.
Zápal krčka maternice vzniká presunom choroboplodných baktérií z pošvy do vyšších oblastí pohlavných orgánov. Najčastejšími pôvodcami infekcie sú chlamýdie mykoplazmy a gonokoky. Zápal sa prejavuje tlakom v podbrušku a v krížovej oblasti chrbtice, bolesťami pri pohlavnom styku, výdatným hnisavým výtokom a miernym krvácaním z krčka maternice. Pri akútnej fáze zápalu sa môže vyskytnúť aj zvýšená teploty. Jeho chronické formy sa môžu prejavovať bolestivou menštruáciou, bolesťami pri sexuálnom styku, prípadne neplodnosťou.
Zápal sliznice maternice, ktorý sa vyskytuje zriedkavejšie a zdrojom baktérií v sliznici tela maternice tela maternice sú baktérie, ktoré sa sem šíria z krčka maternice. Môže však vzniknúť aj po potrate, či pôrode. Tento zápal sa prejavuje bolesťami v podbrušku, únavou, výtokom, špinením až krvácaním, zvýšenou teplotou.
Hlboký panvový zápal je už rozsiahlym zápalom vnútorných rodidiel, pri ktorom sú postihnuté viaceré orgány malej panvy. Na rozvoji tohto typu zápalu sa vo veľkej miere podieľajú sexuálne prenosné infekcie. Výskyt ochorení stúpa aj závislosti s opakovanými operáciami v oblasti malej panvy, v oblasti krčka maternice a tela maternice. Najvážnejšou komplikáciou tohto typu zápalu sú trvalé následky v podobe chronickej bolesti a neplodnosti.

nedeľa, 17. marca 2013

Problémy lona

Príznaky, ktoré sa neoplatí podceňovať:

  • výtok
  • svrbenie
  • pálenie pri močení
  • nepravidelná menštruácia
  • bolesti v podbrušku
  • bolesti pri sexuálom styku
Najčastejšie typy zápalov:

  • mykotické
  • bakteriálne
  • vírusové